Felsökning
Här är svar på de vanligaste problemen som uppstår kring e-tjänsten. Om problemet kvarstår vänd dig till din IT-avdelning eller till IVO, se kontaktuppgifter här till höger.
Problem: Jag kan inte logga in med SITHS-kort.
Lösning: Välj Telia för inloggning, se bilder nedan.
Problem: Bank-id programmet saknas efter uppdatering av datorn eller vid ny dator.
Lösning: Installera bank-id program. Installationen hanteras av den egna kommunens IT-avdelning.
Problem: Jag kan inte komma åt det jag behöver.
Lösning: Du kan vara registrerad på fel förvaltning. Huvudrapportören kan uppdatera uppgifterna, vänd dig annars till kontaktperson på IVO.
Inloggning med SITHs kort
1. Välj Telia.
2. Även i nästa steg välj Telia. Fyll i den kod som rapportören fått till sitt SITHS-kort.
Om du väljer annat än Telia så kommer följande meddelande upp ”behörighet saknas”.